Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Screamo-post hardcorový feeling v hudbě, kde jsou jen jedny bicí a jedny klávesy? Opravdu je to možné? S THE SCARABEUSDREAM ano! Tito Rakušané produkují hudbu, která převedla do dvou nástrojů hravé postrockové výlevy, afektované vokály typické pro prog emocorové nohsledy MARS VOLTy, energii posthardcorových epileptiků a spoustu dalšího materiálu. Připravte se na netradiční a nekonvenční zapojení klavíru, jehož zvukový rejstřík by se dal přirovnat k barvám duhy. Od akademicky chladné modři, přes roztěkaný neurotický disharmonický okr, až po noisově štiplavý krvavý a zbustrovaný hutný sound, který drtí a ničí. Ano. Zbustrované klávesy. Slyšíte dobře. I živě klavírní linky Bernd Supper přegainuje tak vehementně, že nástroj přirozeně bustruje.
Na poněkud ufňukané vokály, jenž na sebe berou podobu vysokého vyřvaného ječení, dramatických deklamací nebo lehce zamlžených melodií, jsem si sice musel chvilku zvykat, ale tento čas se vyplatil. Ze „Sample Your Heartbeat To Stay Alive“ doslova srší emoce na všechny strany. Naprosto famózní je pak klipovka a nejsilnější skladba alba nazvaná „Stroller Store“, která je hudebně i vizuálně směsí atmosféry kultovního filmového snímku „Metropolis“, „Spalovače Mrtvol“ a němých grotesek z počátků kinematografické éry.
Velmi oceňuji klávesové rejstříky, které jsou používány. V drtivé většině jde o klavírní zvuky, které přecházejí do výše zmíněného rozostřujícího bustření. Jen velmi opatrně Bernd sahá po jiných zvukových rejstřících, ať už jde o synthy rozkouskované industriální rytmikou v téměř jedenáctiminutové „Amaro“ , nebo drobné zvukové ozdůbky v jiných skladbách.
Ohraničit, začlenit nebo zaškatulkovat hudbu, kterou THE SCARABEUSDREAM komponují, je zkrátka těžké. Spousta vlivů a dva nástroje – unikátní projekt, který balancuje někde mezi afektovanou emotivní vlnou zabalenou do neoposlouchaného bezkytarového kabátce a vkusným, dobře mířeným experimentem.
Unikátní projekt, který balancuje někde mezi afektovanou psychedelickou emotivní vlnou, zabalenou do neoposlouchaného bezkytarového kabátce a vkusným dobře mířeným progresivním experimentem.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.